Ezen készüléket jóbarátomnak szereztem. Eredetileg egy tuning alapnak lett véve, de megtetszett a hangja jóbarátomnak, így nem tuningolta. Készülék egy méretes házban kapott helyet. Sajna philips ezen időszakban a műanyag szerelmese volt már, így hiába komoly készülék, műanyag az előlapja. Belsőleg: CDM-9 futómű van benne. Ez a Philips utolsó ívelt pályán mozgó egysugaras futóműve. Egy sajtolt fémlemezre van építve a futómű. Egyszerű DC motor forgatja a lemezt. Az optika műanyag házban foglal helyet. Itt azért már erőteljes az egyszerűsítés. A lengőkar végén elég apró az optikai egység. Ízig vérig egyszerűsített, spórolós a kinézete. Alulról döbbenten láttam, hogy a prizma már le sincs benne burkolva, mert az is többlet költség lett volna. Nekem ez nem tetszik. A futómű rezgések csillapítására a régebbi futóművekben rugókat használt, ítt már csak szilikon távtartók vannak. Újabb spórolás. Ebben a futóműben is van törésre hajlamos fogaskerék/ tárcsa, de a cseréje elég macerás. Ki kell építeni a teljes elektronikát, amire a futómű van rácsavarozva, annak leszerelése után lehet a fogaskereket tartó lemezt leszedni.Annyira Philipsesen elbonyolított megoldás. Ebben a készülékben is el volt porladva ez a fogaskerék, így cserélnem kellett. Szétszedéskor ért egy gyártáskor/összeszereléskor elkövetett hiba. Az optika szalagkábelének a végére ragasztottak egy merevítő műanyagot (így szokták mindig), de itt sajna a ragasztó kijött a fóliakábel mellett és beragasztotta azt a csatlakozóba, így nem lehet oldani a csatlakozást. Szerencsére ki tudtam a panel mellé hajtani a futóművet szereléshez. A készülékben egy nagyobb panelre van minden szerelve. Kivéve a hálózati trafót. Aminek a kinézete nekem inkább egy kínai rádiósmagnóban használtéra emlékeztet. Egy tisztességes trafót rakhattak volna bele...de ez csak magánvélemény.A panelen tisztességesen felíratozva minden, a csatlakozók már nem a megszokott szürke Philips csatlakozók, hanem a japán készülékek javából már ismert csatik. Minőségi kondenzátorokkal van szerelve a panel. Pozitívum. Kapcsolásilag nagyjából a megszokott cdm-4-esekből ismert felépítés köszön vissza. Szervo, dekóder a "szokásos". szervo TDA8808,09,TCA0372DP2. Dekóder SAA7310GP. DAC részében az igen komoly SAA7350GP+SM5840. Ez egy 20 bites DAC .
Hangja: amolyan 1 bites. De szerethető. Aránylag meleg, részletes, kissé lágy, nagyon "modern". Valljuk be azért egy TDA1540 közelébe se lép a számomra.
Szépen beolvas minden lemezt, emlékeim szerint az RW lemezeket is (egy éve járt nálam a készülék, kopnak az emlékeim).
Szolgáltatásait tekintve Philipses...Azon belül full extrás. elvileg. Nem mindenre jöttem rá, hogy hogyan állítsam. Van elvileg menűje, azt elő is csalogattam, de semmi több. De végülis minek több, zene hallgatásra hű társ. A fedlap belső felén rezgéscsillapító betéteket ragasztottak, a futómű tetejére pedig ferrit lapokat. Érdekes kinézet, de azért nem csúnya. Az összerakott készülékről készült fotók még a fogaskerék cseréje előtt készültek, ott átmenetileg egy cellux darabbal lehetett nyitni a fiókot, azért látszik a tálca alján.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.